Sałatka na dwa sposoby

Od dłuższego już czasu ograniczam mięso na rzecz warzyw czy jego wege zamienników… Jednak od czasu do czasu pozwalam sobie na wędlinę, czy coś bardziej konkretnego. Nie raz zdarzało mi się szykować dwa talerze – z mięsem i bez… Tak było też ostatnio. Ta szybka sałatka zadowoli zarówno mięso jak i roślinożerców… I jak to już powoli i tradycyjnie nam wychodzi jest to danie z serii #zpojemnikaurzednika . Przed Wami sałatka z pieczonym indykiem lub awokado.

Sałatka z indykiem, awokado i grzankami (2 porcje)

  • 4 – 5 garści mixu sałat
  • 1 – 2 awokado (w wersji wege dajemy więcej awokado)
  • ok 50 g pieczonego indyka/kurczaka (może być też chuda wędlina)
  • garść pełnoziarnistych grzanek (możemy wykorzystać czerstwe pieczywo)
  • 2 dymki/szczypior
  • ok 50 g parmezanu w płatkach
  • suszone pomidory (wersja wege)

dressing:

  • oliwa z oliwek
  • ocet balsamiczny
  • sól, pieprz

Mieszankę sałat przekładamy na talerze. Następnie kroimy w kostkę wędlinę i awokado i nakładamy je na sałatę. W wersji wege zwiększamy ilość awokado i dodajemy suszone pomidory (jeśli są duże można je pokroić w kostkę). Całość posypujemy parmezanem i grzankami. Na sam koniec polewamy dressingiem przygotowanym w skali 1 łyżka oliwy do 1 łyżeczki octu (lubię, gdy sosu jest dużo, dlatego nie podaję dokładnych proporcji).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *